Kuusikymmen luvun loppupuolella virisi Turussa entisten jääkiekkoilijoiden ja sen parissa toimineiden henkilöiden keskuudessa ajatus oman aktiiviaikaisen urheilumuodon vaaliminen ja  10. päivänä marraskuuta 1969 kokoontui 15 kaveria Turun Hospits’n kabinettiin ja näin perustettiin ensimmäinen veteraani-jääkiekkoseura maahamme.

HISTORIA

Toiminnan alkuvaiheessa mm jääviihdettä Konkarien ja Helsingin Zoomin välisissä hyväntekeväisyysotteluissa, ikämiesten SM-sarjaa Kanadasta saatujen oppien mukaan, voittoja ja mitalisijoja veteraanien kisoista koti-ja ulkomailta.

TOIMINTA TÄNÄÄN

Konkareiden jäsenistö muodostuu entisistä pelaajista eri tasoilta. Turun alueen jäähalleissa seuralla useita vuoroja eri ikäryhmille. Kauden aikana osallistutaan turnauksiin ja pelataan otteluita muiden veteraani-ryhmien kanssa.